Wednesday, September 27, 2006

سندي بر ناتواني آيت‌الله خميني


روز گذشته خبري از هاشمي منتشر شد كه بسيار درخور توجه است. هاشمي در گفت‌و‌گو با بخش خبر راديو از هشت سال جنگ و علت ادامه آن بعد از فتح خرمشهر حرف‌هاي جالبي زده‌ است.
ايشان در صحبت‌هايش علت اصلي ادامه جنگ را متوجه آيت‌الله خميني مي‌كند و مي‌گويد: "امام فرمودند كه هيچ كس از آتش بس صحبت نكند و اين جنگ بايد تا اهدافي كه داريم ادامه يابد."
هاشمي در ادامه از دلايل پذيرش قطعنامه، دليلي اصلي را عدم توان مالي دولت عنوان مي‌كند و مي‌افزايد كه "بودجه دولت واقعاً كشش اين جنگ را نداشت و دولت رسماً به امام (ره) نامه نوشت كه نمي‌توانيم، همچنين در همين موضوع درخواست بودجه از طرف نيروهاي رزمنده زياد شد و البته حق آنها نيز بود و فرمانده سپاه نامه‌اي به امام نوشت و ليست بزرگي از لوازم مورد احتياج داد كه ليست آنچنان بزرگ بود كه امام (ره) فرمودند كه يك ابرقدرت هم نمي‌تواند آن را تهيه كند."
سخنان هاشمي كه با عنوان ناگفته‌هاي هاشمي از جنگ منتشر شده است با توجه به نقل قول‌هايي كه از خميني كرده است، به نظر شما چه چيزي را روشن مي‌كند؟ به عقيده شما ناتواني آيت‌الله خميني در رهبري و اداره مملكت را نمي‌رساند؟ به اين مهم توجه داشته باشيد كه نقل قول‌ها از يكي از نزديكان به رهبر و برجسته‌ترين مقام مملكتي در آن زمان مطرح شده است.
به نظر من حرف‌هاي هاشمي آشكارا اين پيام را به ما مي‌رساند كه آيت‌الله خميني اشتباه بزرگي مرتكب شد و ايران و ايرانيان را با دستور مستقيم‌اش به ادامه جنگ، به سرافكندگي و شكست و فقر سوق داد. در واقع سخنان هاشمي نشان مي‌دهد كه خميني نشان ولايت مسلمين را نداشته و طبق قانون شرع كه ولي فقيه بايد بسيار آگاه و دورانديش و مسلط به حكومت داري در عصر غيبت باشد، او مملكت را با خطاهاي بسيار به فلاكت كشاند.
به عقيده من سخنان اخير هاشمي سندي خواهد بود براي نسل‌هاي آينده كه دريابند كه چرا آيت‌الله خميني توان رهبري و ولايت را نداشت.

3 comments:

Anonymous said...

خمینی اشتباه زیاد کرد ، همه آدمها اشتباه می کنن البته اما اگر رهبر باشند اشتباهها هم هزینه اش بیشتره و هم مهمتره معمولا اما فکر نمی کنم حرفهای هاشمی بتونه سند چندان معتبری باشه ، هاشمی هم امتحان خودش را پس داده و همه دیدیم آدمی بود که برای رای گرفتن پشت تلویزیون اشک هم ریخت ( همون آدمی اشک ریخت که زمان رای اعتماد گرفتن فلاحیان به نماینده ها گفته بود هر کی جرات داره به آقای فلاحیان رای نده!) به هر حال حرف یک نفر نمی تونه سند محکوم کردن کس دیگه باشه حتی اگر اون آدم هاشمی هم نباشه و یک آدم حسابی باشه اگر سند بود که طبق نوشته های کیانوری ملکی خایل ملکی خائن بود و نصرت الدوله و مکی خادم !! از این دست حرفها در تاریخ ایران کم نبوده، برای قضاوت کردن در مورد یک چنین اشتباهی در مورد یک چنان شخصیتی، به مستنداتی خیلی بیشتر از حرفهای هاشمی نیاز هست

فرهاد رجبعلي said...

ميترا خانم! هيچ يك از مقامات بلند پايه آن زمان و فرماندهان جنگ كه در جلسات شركت داشتند، سخنان هاشمي را تكذيب نكرده‌اند. شما از اين سكوت‌شان چه برداشتي مي‌كني؟ به نظر شما به نوعي تائيد حرف‌هاي هاشمي نيست؟

Anonymous said...

حق با شماست آقای رجبعلی
بخصوص در جوابی که به خانم میترا دادید
بعلاوه مشابه همین نکات را در لابلای حرفهای سایر فرماندهان هم می توان یافت