Tuesday, August 29, 2006

استراتژي اتلاف وقت


دعوت احمدي نژاد به مناظره مستقيم با بوش آشكارا در جهت اتلاف وقت است. به اصطلاح خودشان مي‌خواهند توپ را در زمين امريكا بيندازند كه براي دو سه روز ديگر كه مهلت ايران تمام مي‌شود، دست امريكا بسته باشد. بعد به دنيا بگويند كه ما خواهان مناظره و گفت‌‌وگوي مستقيم شديم و امريكا قبول نكرد.
هرگاه ايران در فشار بين‌المللي قرار گرفته است، با چنين ترفند‌هايي سعي در جلب توجه و تحريك كشورهاي روسيه و چين كرده؛ مثلا با پيشنهاد مذاكره با كشورهاي اروپايي كه در سه سال گذشته تا به حال در چندين نوبت صورت پذيرفت. اما اين بار ايران تير آخرش را شليك كرد و پيشنهاد مناظره با امريكا را داد.
كساني كه در اتاق فكر مربوط به مسئله هسته‌اي در ايران نشسته‌اند تمام فكر خود را در جهت كش‌دار كردن مسئله و فرسايشي كردن آن متمركز كرده‌اند. از طرفي در پاسخ به بسته پيشنهادي پنج كشور عضو شوراي امنيت بعلاوه آلمان تعليق غني‌سازي اورانيوم را قبول نكرده‌اند و از طرف ديگر خواهان برقراري مذاكرات مستقيم با اروپا شده‌اند و حتي امروز كه رئيس جمهور اعلام كرد، كار را به امريكا هم كشانده‌اند.
به هرحال، بايد منتظر ماند و ديد كه امريكا بعلاوه پنج كشور ديگر طرف درگير چه واكنشي به اين پيشنهاد نشان خواهند داد، آن هم در دو روز مانده به مهلت ايران براي تعليق تمام فعاليت‌هاي هسته‌اي. ولي به نظر من امريكا ايران داراي فناوري هسته‌اي را تحمل نخواهد كرد و تا حدودي هم درست مي‌گويد؛ من شخصا هيچ اعتمادي به مقامات جمهوري اسلامي ندارم و مطمئن نيستم كه اگر آنان به فناوري هسته‌اي براي توليد برق دست يافته‌اند، در آينده به فكر توليد سلاح هسته‌اي نيفتند.
در اين باره در آينده بيشتر مي‌نويسم.

1 comment:

Anonymous said...

سلام... شما آقاي دوربيني رو مي‌شناسيد؟ وقتي دوربين مي‌بينه خود به خود شارژ مي‌شه. مي‌گه به دوربين يه سمپاتي خاص دارم. اسم منم بايد بذارن كوروش لينكي! باور كنيد لذت‌بخش ترين كار دنيا تبادل لينكه. مي‌خوايد امتحان كنيد...
راستي، فكر نكنيد ما خدمت شما ارادت نداريم يا نمي‌خوانيمتان. نه خير! ما مدتهاست از خوانندگان شماييم. نشانه‌‌اش بي‌خبري و بي‌سروصدايي‌مان است. شايد برايتان عجيب باشد بعد از اين همه مدت كامنت گذاشتن... حق داريد. ولي خوب اين كامنت به افتخار يك ساله شدن وبلاگم بود!!
همينطور خوشحالم كه به اطلاعتون برسونم اولين اختراع من كه يك تحول اساسي در دنياي رسانه‌هاي شنيداري ايجاد خواهد كرد در حال تكميله. مي‌تونيد در وبلاگم بخونيدش!