Monday, July 10, 2006

گاردين: ماتراتزي به زيدان لقب «تروريست» داد


خبرگزاري فارس: روزنامه گاردين در گزارشي اعلام كرد: دليل درگيري زين الدين زيدان با ماتراتزي در بازي فينال جام جهاني 2006، به اين خاطر بود كه بازيكن تيم ملي ايتاليا او را "تروريست" خطاب كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از روزنامه گاردين انگليس، بيان كلمه تروريست باعث شد تا ستاره تيم ملي فوتبال فرانسه كنترل خود را از دست داده و با سر به سينه مدافع ايتاليايي بكوبد.
اين روزنامه پرتيراژ انگليسي بي آنكه در اين خصوص، نظر زيدان يا ماتراتزي را جويا شود اين مطلب را در شماره امروز (دوشنبه) خود درج كرده است.
گاردين در ادمه گزارش خود آورده است: ماتراتزي كه از روحيه آرام زيدان خبر داشت، سعي كرد با بيان يك چنين دشنامي باعث شود در بازي نهايي جام جهاني زيدان از كوره در رفته و در نهايت با كارت قرمز داور از زمين بازي اخراج شود.
اين روزنامه همچنين نوشت: بيان چنين واژه اي از سوي ماتراتزي خوب نيست. اما واكنش زيدان هم جاي هيچ عذرخواهي از خود باقي نمي گذارد.
تيم ملي فوتبال ايتاليا شب گذشته و در بازي فينال جام جهاني در ضربات پنالتي مقابل تيم فرانسه به برتري دست يافت و عنوان نخست اين پيكارها را از آن خود كرد.