Saturday, June 10, 2006

اسرائيل آرامش نمي‌خواهد


قتل خانواده اين دختر تكان دهنده بود. چه زاري مي‌زد دختر بي‌چاره! خانواده بي‌گناهش جلوي چشمانش در يك لحظه تكه تكه شدند توسط ارتش اسرائيل. پدر و دو خواهر و برادر يك ساله‌اش. خب هيچ انتظاري نمي‌توان داشت اگر اين دختر چند سال ديگر بمب به كمرش ببندد و خود را وسط جمعيت اسرائيلي در اتوبوسي در تل‌آويو بيندازد. چه كسي مي‌خواهد به اين دختر بچه در آينده ايراد بگيرد؟ خانواده‌اش ناجوانمرادنه توسط نيروهاي اسرائيلي كشته شد. او ديگر چه انگيزه‌اي براي ادامه زندگي مي‌تـواند داشته باشد؟ تمام هدفش در آينده متقابلا به قتل رساندن اسرائيلي‌ها خواهد بود.
به هيچ عنوان قصد طرفداري از گروههاي تروريستي حماس و فتح ندارم اما نمي‌توان جلو اين دختر را در آينده گرفت. كينه‌اي كه او به دل گرفته اكنون، چگونه از بين مي‌رود؟ هيچ‌گاه! به واقع امكان ندارد.
بله! مي‌دانم كه او هم عده‌اي از خانواده‌هاي بي‌گناه اسرائيلي را در نهايت خواهد كشت، اما چگونه مي‌توان قانع كرد اين دختر را؟ به خدا راهي نيست. اسرائيل خود دارد مردم فلسطين را استشهادي تربيت مي‌كند.
به همان اندازه كه از كشته شدن مردم فلسطين به خشم مي‌آيم، از كشتار مردم اسرائيل در حملات انتحاري نيز عصبي مي‌شوم. ولي همه مي‌دانيم كه عامل تمام ستيزها و انتقام‌ها خود اسرائيل است. دولت اسرائيل به بهانه دفاع از سرزمين‌هايش به زن و حتي بچه يك ساله فلسطيني هم رحم نمي‌كند. به راستي چه توجيهي مي‌توانند براي اين عمل كثيف‌شان بياورند. بچه‌اي يك ساله مي‌تواند عضو جنبش حماس باشد؟ مي‌تواند باشد؟ آناني كه مسئله فلسطين را تك بعدي مي بينند و دولت اسرائيل را تنها مدافع بر حق، جواب اين سئوالات را بدهند.
كلماتم در اين‌باره بسيار به كيهانيان نزديك است، اما به نظرم واقعيت است و از گفتنش واهمه‌اي ندارم چون دولت اسرائيل عامل اصلي عدم ثبات و صلح در منطقه است.